Admiterea la studii universitare a cetățenilor din state din afara Uniunii Europene (NON-UE)
anul universitar 2021-2022
Perioada de înscriere:
- Studii de licență:
- 3 mai–31 iulie: Facultatea de Agricultură, Facultatea de Horticultură, Facultatea de Ingineria și Gestiunea Producțiilor Animaliere, Facultatea de Îmbunătățiri Funciare și Ingineria Mediului, Facultatea de Biotehnologii, Facultatea de Management si Dezvoltare Rurală;
- 3 mai-21 iulie: Facultatea de Medicină Veterinară (în limba română)
- 3 mai-16 iulie: Facultatea de Medicină Veterinară (engleză/franceză)
- Studii de master:
- 3 mai-31 iulie: pentru toate programele de studii
Dosar de candidatură:
Admiterea se efectuează pe bază de concurs de dosare, în funcţie de medie, la opțiunea aleasă, în limita locurilor, cu încadrarea în capacitatea de școlarizare.
Cetățenii străini din state terțe pot accede la studii universitare în învățământul superior acreditat din România, dacă îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
- au documente care atestă cetățenia unui stat terț al Uniunii Europene;
- sunt absolvenți cu diplomă de bacalaureat sau echivalentul acesteia.
Dosarul de candidatură conține următoarele documente:
- Certificat de naștere – copie și traducere legalizată;
- Copia actului care atestă domiciliul stabil în străinătate;
- Copia simplă a pașaportului;
- Cererea pentru eliberarea Scrisorii de Acceptare la Studii, completată la toate rubricile, în dublu exemplar;
- Copie și traducere legalizată a diplomei de bacalaureat sau echivalentul acesteia, autentificată de către autoritățile din țara emitentă (conform nivelului de studii pentru care optează candidatul);
- Copie și traducere legalizată a diplomei de licență sau echivalentul acesteia, autentificată de către autoritățile din țara emitentă (conform nivelului de studii pentru care optează candidatul);
- Copie și traducere legalizată a diplomei de master sau echivalentul acesteia, autentificată de către autoritățile din țara emitentă (conform nivelului de studii pentru care optează candidatul);
- Suplimentul la diplomă / foile matricole - copii și traduceri legalizate, aferente studiilor efectuate;
- Atestatul de absolvire a anului pregătitor de limbă română sau Certificatul de competență lingvistică (după caz);
- Acordul de principiu – pentru candidații la studii doctorale – document necesar în vederea obținerii Scrisorii de Acceptare la Studii;
- Propunere detaliată a temei de cercetare – pentru candidații la studii doctorale;
- Scrisori de recomandare – pentru candidații la studii doctorale;
- Adeverință medicală (într-o limbă de circulație internațională) care să ateste faptul că persoana care urmează să se înscrie la studii nu suferă de boli contagioase, de alte afecțiuni incompatibile cu viitoarea profesie, starea actuală de sănătate a candidatului și eventual antecedentele legate de de SARS-COV2.
Observații:
- Originalele acestor documente trebuie să fie autentificate (ştampilate) de către Ambasada României din ţara emitentă sau să aibă Apostila de la Haga (dacă ţara respectivă este semnatară a Convenţiei de la Haga).
Cerințe competențe lingvistice:
- La programele de studii în care procesul se desfășoară în limba română, admiterea este condiționată de dobândirea cunoștințelor necesare de limba română. Cetățenii străini pot fi înscriși la anul pregătitor de limba română în cadrul instituțiilor de învățământ superior, conform prevederilor legale privind organizarea și desfășurarea anului pregătitor de limba română.
- La înscrierea la programe de studii cu predare în limba română, următoarele categorii de persoane sunt exceptate de la obligația de a prezenta atestatul de absolvire a cursului de inițiere, respectiv a anului pregătitor:
- cele care prezintă acte de studii românești (diplome și certificate) sau acte de studii, situații școlare atestând cel puțin 4 ani de studii consecutivi urmați, în limba română, într-o unitate școlară din sistemul național din România;
- cele care, în vederea înscrierii în învățământul universitar, prezintă certificate sau atestate de competență lingvistică de nivel minim B1, conform Cadrului European Comun de Referință pentru Limbi Străine, eliberate de instituțiile de învățământ superior acreditate din România care organizează anul pregătitor de limba română pentru cetățenii stră
- La programele de studii în care cursurile se desfășoară în limbi străine, admiterea este condiționată de promovarea unui test de cunoștințe lingvistice organizat de către USAMVB, dacă este cazul. Sunt exceptate de la acest test persoanele care provin din țări unde limba oficială a statului este limba în care se efectuează cursurile și care dovedesc, cu documente școlare, că au urmat cursurile în acea limbă.
Desfășurarea concursului de admitere:
Dosarul se depune de către candidat la sediul USAMVB – Serviciul Relații Internaționale în B.dul Mărăști, nr. 59, sector 1, 011464 - București, clădire Rectorat sau eletronic la adresa de e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..
Transmiterea documentelor necesare în dosarul de candidatură este realizată cu asumarea responsabilității candidatului cu privire la autenticitatea și corespondența dintre documentele digitale și cele originale.
Fiecare candidat se înscrie cu o singură opțiune pentru un singur program de studii.
Taxe:
- Taxa de școlarizare pentru primul an universitar trebuie plătită înaintea depunerii cererii de viză!
- Pentru obținerea vizei de studii multianuală, studenții Non-UE au obligația de a achita taxa de școlaritate integral la începutul anului universitar.
- Taxele de studii, în valută, pentru cetăţenii care studiază pe cont propriu valutar (CPV), se plătesc pe întreaga durată a anului de învăţământ (12 luni).
Componența Comisiei tehnice ce are responsabilitatea gestionării dosarelor de candidatură și realizarea tuturor lucrărilor legate de admiterea la studii universitare a cetățenilor din state terțe (din afara Uniunii Europene) este alcătuită din:
- Dr. Ștefan Ecaterina – Șef Serviciu Relații Internaționale
- Grosu Cristiana – Responsabil studenți străini
De reținut!
În urma evaluării documentelor de candidatură, dosarele vor fi transmise în copie electronică la Ministerul Educației, în vederea emiterii Scrisorii de Acceptare la Studii. După emiterea Scrisorii de acceptare la studii, candidatul trebuie să contacteze cea mai apropiată Ambasadă a României și să se informeze cu privire la obținerea vizei de studii.
Cererea de obținere a vizei este un demers strict personal, iar universitatea nu este în măsură să intervină în acest proces.
În cazul în care solicitarea de viză include unele documente emise de către universitate, candidatul trebuie să solicite în mod specific acele documente.
Înmatricularea se realizează la secretariatul facultății care coordonează programul de studii ales de candidat și pentru care acesta a obținut Scrisoarea de acceptare la studii.
! Pentru înmatriculare, candidatul trebuie să depună documentele de studii în original, împreună cu dovada plății taxei de școlarizare pentru primul an universitar.
Descarcă documentele aici!
- Cererea pentru eliberarea Scrisorii de Acceptare la Studii
- Acord de principiu pentru candidatură studii doctorale
Arhivă: