NON-EU Countries
International Student Admission
International Student Admissions
- Choose your study programme and contact USAMV Bucharest International Office to submit your application.
The application process for USAMV Bucharest faculties is done online on admitere.usamv.ro
USAMV Bucharest will submit your application file for admission to studies in Romania to the Directorate-General for International Relations and European Affairs (DGRIAE) of the Ministry of Education (the minimum period of processing the application is 30 days). If a positive decision is reached by the Ministry, a „Letter of Acceptance” is issued and sent to the higher education institution and at the diplomatic mission.
- Obtain study VISA
Once you have received the university letter of acceptance, apply for student visa in your country of origin at the diplomatic mission. More information: www.igi.mai.gov.ro
After receiving the Letter of Acceptance, the candidate has to confirm that he/she accepts to enroll at our University, by sending an email with the receipt attesting the payment of the tuition fee for the first academic year. Then, the candidate starts the procedure for obtaining the visa for studies in Romania.
- Please note that the tuition fee for the first academic year must be paid before submitting the visa application.
Registration
Registration period July – August
- May 3 – July 31: Faculty of Agriculture, Faculty of Horticulture, Faculty of Animal Productions Engineering and Management, Faculty of Land Reclamation and Environmental Engineering, Faculty of Biotechnologies, Faculty of Management and Rural Development
- May 3 – July 21: Faculty of Veterinary Medicine (romanian)
- May 3 – July 16: Faculty of Veterinary Medicine (english/french)
Master degree:
- May 3 – July 31

Admission documents
Admitere studii de licență și master
Admiterea se efectuează pe bază de concurs de dosare, în funcţie de medie, la opțiunea aleasă, în limita locurilor, cu încadrarea în capacitatea de școlarizare.
Cetățenii străini din state terțe pot accede la studii universitare în învățământul superior acreditat din România, dacă îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
- au documente care atestă cetățenia unui stat terț al Uniunii Europene;
- sunt absolvenți cu diplomă de bacalaureat sau echivalentul acesteia.
Dosarul de candidatură conține următoarele documente:
- Certificat de naștere – copie și traducere legalizată;
- Copia actului care atestă domiciliul stabil în străinătate;
- Copia simplă a pașaportului;
- Cererea pentru eliberarea Scrisorii de Acceptare la Studii, completată la toate rubricile, în dublu exemplar;
- Copie și traducere legalizată a diplomei de bacalaureat sau echivalentul acesteia, autentificată de către autoritățile din țara emitentă (conform nivelului de studii pentru care optează candidatul);
- Copie și traducere legalizată a diplomei de licență sau echivalentul acesteia, autentificată de către autoritățile din țara emitentă (conform nivelului de studii pentru care optează candidatul);
- Copie și traducere legalizată a diplomei de master sau echivalentul acesteia, autentificată de către autoritățile din țara emitentă (conform nivelului de studii pentru care optează candidatul);
- Suplimentul la diplomă / foile matricole – copii și traduceri legalizate, aferente studiilor efectuate;
- Atestatul de absolvire a anului pregătitor de limbă română sau Certificatul de competență lingvistică (după caz);
- Acordul de principiu – pentru candidații la studii doctorale – document necesar în vederea obținerii Scrisorii de Acceptare la Studii;
- Propunere detaliată a temei de cercetare – pentru candidații la studii doctorale;
- Scrisori de recomandare – pentru candidații la studii doctorale;
- Adeverință medicală (într-o limbă de circulație internațională) care să ateste faptul că persoana care urmează să se înscrie la studii nu suferă de boli contagioase, de alte afecțiuni incompatibile cu viitoarea profesie, starea actuală de sănătate a candidatului și eventual antecedentele legate de de SARS-COV2.
Observații:
Originalele acestor documente trebuie să fie autentificate (ştampilate) de către Ambasada României din ţara emitentă sau să aibă Apostila de la Haga (dacă ţara respectivă este semnatară a Convenţiei de la Haga).
- Application request to the Ministry of Education for the Letter of Acceptance to studies issuance – in two copies
- Birth certificate – certified copy and translation (into English or Romanian)
- Passport – photocopy
- Medical certificate – in an international language
- 2 photos 3/4 cm
- Study diploma (Baccalaureate diploma or equivalent for undergraduate studies; Bachelor diploma or equivalent for master studies) – certified copy and translation (into English or Romanian)
- Transcript of records (the academic situation for the years of study completed, containing the subjects, grades, number of credits / ECTS and number of course hours for each subject, issued by the higher education institution where the applicant previously studied) certified copy and translation (into English or Romanian)
- Certificate of linguistic competence – exempted are the candidates coming from states whose official language is the study language of the specialization they have applied for
* please prepare the required documents in two sets (one for the Ministry of Education and one for the university)
Cerințe competențe lingvistice:
- La programele de studii în care procesul se desfășoară în limba română, admiterea este condiționată de dobândirea cunoștințelor necesare de limba română. Cetățenii străini pot fi înscriși la anul pregătitor de limba română în cadrul instituțiilor de învățământ superior, conform prevederilor legale privind organizarea și desfășurarea anului pregătitor de limba română.
- La înscrierea la programe de studii cu predare în limba română, următoarele categorii de persoane sunt exceptate de la obligația de a prezenta atestatul de absolvire a cursului de inițiere, respectiv a anului pregătitor:
- cele care prezintă acte de studii românești (diplome și certificate) sau acte de studii, situații școlare atestând cel puțin 4 ani de studii consecutivi urmați, în limba română, într-o unitate școlară din sistemul național din România;
- cele care, în vederea înscrierii în învățământul universitar, prezintă certificate sau atestate de competență lingvistică de nivel minim B1, conform Cadrului European Comun de Referință pentru Limbi Străine, eliberate de instituțiile de învățământ superior acreditate din România care organizează anul pregătitor de limba română pentru cetățenii stră
- La programele de studii în care cursurile se desfășoară în limbi străine, admiterea este condiționată de promovarea unui test de cunoștințe lingvistice organizat de către USAMVB, dacă este cazul. Sunt exceptate de la acest test persoanele care provin din țări unde limba oficială a statului este limba în care se efectuează cursurile și care dovedesc, cu documente școlare, că au urmat cursurile în acea limbă.

Admission process
- Candidates should send their admission documents, by regular post, to the International Relations Office (Biroul Relații Internaționale – Universitatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară din Bucureşti, Bd. Mărăşti nr. 59, 011464 Bucureşti, România)
- The originals of these documents must be stamped by the Embassy of Romania in the issuing country or to bear the Hague Apostille Convention from the authorities of the country that issued the documents (only if the respective country is a signatory of the Hague Convention).
Dosarul se depune de către candidat la sediul USAMVB –Serviciul Relații Internaționale în B.dul Mărăști, nr. 59, sector 1, 011464 – București, clădire Rectorat sau eletronic la adresa de e-mail: cristiana.grosu@usamv.ro.
Transmiterea documentelor necesare în dosarul de candidatură este realizată cu asumarea responsabilității candidatului cu privire la autenticitatea și corespondența dintre documentele digitale și cele originale.
Fiecare candidat se înscrie cu o singură opțiune pentru un singur program de studii.
Taxe:
- Taxa de școlarizare pentru primul an universitar trebuie plătită înaintea depunerii cererii de viză!
- Pentru obținerea vizei de studii multianuală, studenții Non-UE au obligația de a achita taxa de școlaritate integral la începutul anului universitar.
- Taxele de studii, în valută, pentru cetăţenii care studiază pe cont propriu valutar (CPV), se plătesc pe întreaga durată a anului de învăţământ (12 luni).
Componența Comisiei tehnice ce are responsabilitatea gestionării dosarelor de candidatură și realizarea tuturor lucrărilor legate de admiterea la studii universitare a cetățenilor din state terțe (din afara Uniunii Europene) este alcătuită din:
- Dr. Ștefan Ecaterina – Șef Serviciu Relații Internaționale
- Grosu Cristiana – Responsabil studenți străini
Preparatory Year
- If you don’t know Romanian and wish to enroll in a Romanian-taught program, you can attend the Preparatory Year for learning romanian language or provide a Romanian Language Certificate.
- The candidates that have attended at least 4 years of study in Romanian language, do not need to pass this language exam. Otherwise, only after passing this language exam, the candidate will be accepted in the first year of study.

IMPORTANT
Notes
- No application is examined if any of the required documents is missing.
- Please prepare the required documents in two sets (one for the Ministry of Education and one for the university.
- For any questions don’t hesitate to contact us
International Relations Office
+40 31 433 42 60
international@usamv.ro