EU Countries

International Student Admission

International Student Admissions

  • The application process for USAMV Bucharest faculties is done online on admitere.usamv.ro

 

  • Citizens of the European Union member states, of the European Economic Area member states (Iceland, Liechtenstein, Norway) and of the Swiss Confederation may apply for admission, including state-funded places, in the same conditions as Romanian students.
  • Candidates who have a diploma obtained in an EU country other than Romania need to have their diploma validated by the National Centre for Degree Assessment and Academic Recognition (CNRED) of the Romanian Ministry of Education.

 

  • The language of the documents should be: Romanian / English / French / Spanish / Italian or certified translation for any other languages.

 

  • Diplomas from Italy, Greece, Spain, Portugal and Cyprus need to bear the Hague Apostil Convention from the authorities of the country that issued the document.
  • Diplomas issued in countries which are not party of the Hague Convention must be authenticated by the Ministry of Education and the Ministry of Foreign Affairs of the issuing country and also the Embassy of Romania in that country.

Registration

Registration period July – August

  • July 5–23 : Faculty of Agriculture, Faculty of Horticulture, Faculty of Animal Productions Engineering and Management, Faculty of Land Reclamation and Environmental Engineering, Faculty of Biotechnologies, Faculty of Management and Rural Development
  • July 5-21: Faculty of Veterinary Medicine (romanian)
  • July 1-16: Faculty of Veterinary Medicine (english/french)

Master degree:

  • June 28 – July 17

Admission documents

Admitere studii de licență și master

Dosarul de candidatură trebuie să conțină următoarele: 

  • Cerere – recunoaștere studii cetățeni europeni admitere licență/ master;
  • Diplomă/Certificatul de studii liceale; copie, dacă actul de studii este în limba română/ engleză/ franceză/ spaniolă/ italiană; copie şi traducere legalizată în limba română pentru celelalte limbi străine;
  • Foile matricole pentru toţi anii de liceu; copie, dacă actul de studii este în limba română/ engleză/ franceză/ spaniolă/ italiană; copie şi traducere legalizată în limba română pentru celelalte limbi străine;
  • Alte documente, după caz (spre ex.: Pruebas de Aptitud para el Acceso a la Universidad, calificación Apto din Spania; Panellinies Exetaseis – adeverința pentru examenele naționale pentru liceu general din Grecia; Scholastic Aptitude Test (SAT) sau ACT din S.U.A., etc. – copie şi traducere legalizată, cu excepția actelor de studii în limbile engleză, franceză, spaniolă şi italiană);
  • Certificat de competenţă lingvistică pentru limba română;
  • Documente personale de identificare, în copie:
    • paşaport;
    • actul de identitate;
    • dovada schimbării numelui (după caz), în copie (limba română/ engleză/ franceză/ spaniolă/ italiană) și traducere autorizată (pentru celelalte limbi)
  • Copie chitanță taxa de evaluare dosar CNRED – care va fi achitată în contul Centrului Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor (CNRED) – din cadrul Ministerului Educaț Taxele se pot achita în lei la casieria CNRED, sau prin Ordin de plată / Mandat Poştal / Virament bancar către CNRED.

Detalii cu privire la modalitățile de plată și alte informații suplimentare, regăsiți pe următoarele adrese de email:

https://cnred.edu.ro/ro/plata-taxelor-pentru-evaluarea-dosarelor

  • Application form
  • Birth certificate
  • ID/passport
  • 2 photos (3/4)
  • High-school diploma
  • Transcript of records from high-school
  • Declaration regarding the authenticity of the documents
  • Diplomas from contests or olympiads
  • Bachelor diploma – if the case
  • Transcript of records for Bachelor studies – if the case (the academic situation for the years of study completed, containing the subjects, grades, number of credits / ECTS and number of course hours for each subject, issued by the higher education institution where the applicant previously studied)
  • The certificate for equivalence / recognition from CNRED for the last study diploma
  • Medical certificate
  • Copy of the receipt for the fee requested from CNRED
  • More details:
  • www.new.cnred.edu.ro/cnred
  • https://cnred.edu.ro/en/fees-dossier-evaluation

 

Admitere studii de doctorat

La admiterea la ciclul de studii universitare de doctorat pot candida şi cetăţenii statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi ai Confederaţiei Elveţiene, în aceleaşi condiţii prevăzute de lege pentru cetăţenii români, inclusiv în ceea ce priveşte taxele de şcolarizare.

Recunoaşterea studiilor va fi efectuată de către Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor (CNRED), din cadrul Ministerului Educației, înainte de înscrierea candidaţilor la concursul de admitere, ulterior fiecare candidat având obligaţia de a prezenta  Atestatul de Recunoaştere a Studiilor.

Dosarul de candidatură trebuie să conțină următoarele: 

  • Cerere – recunoaștere studii cetățeni europeni – admitere doctorat;
  • Curriculum vitae – format Europass;
  • Lista lucrărilor publicate şi/sau comunicate;
  • Recomandări din partea a două cadre didactice universitare sau a doi specialiști din cercetare care cunosc activitatea candidatului;
  • Formularea și argumentarea temei de cercetare (max.1 pag.), avizată de conducătorul de doctorat;
  • Acord de principiu din partea conducătorului tezei de doctorat;
  • Certificat de căsătorie / de schimbare a numelui (unde este cazul);
  • Diploma de bacalaureat și foaia matricolă – copie, dacă actul de studii este în limba română/ engleză/ franceză/ spaniolă/ italiană; copie şi traducere legalizată în limba română pentru celelalte limbi străine;
  • Diploma de licenţă şi foaia matricolă/supliment la diplomă (promoţiile cu 4, 5 şi 6 ani de studiu) copie, dacă actul de studii este în limba română/ engleză/ franceză/ spaniolă/ italiană; copie şi traducere legalizată în limba română pentru celelalte limbi străine;
  • Diplomă de master şi suplimentul la diplomă (obligatoriu pentru promoţiile în sistem Bologna) copie, dacă actul de studii este în limba română/ engleză/ franceză/ spaniolă/ italiană; copie şi traducere legalizată în limba română pentru celelalte limbi străine;
  • Alte documente, după caz (spre ex.: Pruebas de Aptitud para el Acceso a la Universidad, calificación Apto din Spania; Panellinies Exetaseis – adeverința pentru examenele naționale pentru liceu general din Grecia; Scholastic Aptitude Test (SAT) sau ACT din S.U.A., etc. – copie şi traducere legalizată, cu excepția actelor de studii în limbile engleză, franceză, spaniolă şi italiană);
  • Certificat de competenţă lingvistică;
  • Documente personale de identificare, în copie:
    • paşaport;
    • actul de identitate;
    • certificat de naştere;
    • dovada schimbării numelui (după caz), în copie (limba română/ engleză/ franceză/ spaniolă/ italiană) și traducere autorizată (pentru celelalte limbi)
  • Dovada achitării taxei de admitere;
  • Copie chitanță taxa de evaluare dosar CNRED – care va fi achitată în contul Centrului Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor (CNRED) – din cadrul Ministerului Educaț Taxele se pot achita în lei la casieria CNRED, sau prin Ordin de plată / Mandat Poştal / Virament bancar către CNRED.

Detalii cu privire la modalitățile de plată și alte informații suplimentare, regăsiți la următoarea adresă de email:

https://cnred.edu.ro/ro/plata-taxelor-pentru-evaluarea-dosarelor

Admission process

  • Following of the foreign degrees recognition by the Romanian Ministry of Education, the candidate follows the same calendar and admission conditions as Romanian citizens (including registration at the Faculty, documents, and possible exams or file contests).
  • EU students can be provided with accommodation during admission within the USAMV Bucharest Campus.
  • Admission documents should be submitted to the International Relations Office
  • +40 31 433 42 60
  • international@usamv.ro

Dosarul se depune de către candidat la sediul USAMVB –Serviciul Relații Internaționale în B.dul Mărăști, nr. 59, sector 1, 011464 – București, clădire Rectorat sau eletronic la adresa de e-mail: cristiana.grosu@usamv.ro.

Transmiterea documentelor necesare în dosarul de candidatură este realizată cu asumarea responsabilității candidatului cu privire la autenticitatea și corespondența dintre documentele digitale și cele originale.

Fiecare candidat se înscrie cu o singură opțiune pentru un singur program de studii.

Componența Comisiei tehnice ce are responsabilitatea gestionării dosarelor de candidatură și realizarea tuturor lucrărilor legate de admiterea la studii universitare a cetățenilor din state terțe (din afara Uniunii Europene) este alcătuită din:

  • Dr. Ștefan Ecaterina – Șef Serviciu Relații Internaționale
  • Grosu Cristiana – Responsabil studenți străini

Înmatricularea

  • Licență / Master: se realizează la Secretariatul facultății care coordonează programul de studii ales de candidat și pentru care acesta a obținut Atestatul de recunoaștere a studiilor.
  • Doctorat: se realizează la Secretariatul Școlii Doctorale, după emiterea Atestatului de Recunoaştere a Studiilor. Candidatul trebuie să depună dosarul de candidatură complet (a se consulta lista documentelor și specificațiilor cu privire la examenul de admitere la studii universitare de doctorat în următorul link atașat: 

https://usamv.ro/site-vechi/index.php/ro/prezentare/114-doctorat.html#Admitere

IMPORTANT

Notes

  • No application is examined if any of the required documents is missing.
  • Admission documents should be submitted to the International Relations Office
    +40 31 433 42 60
    international@usamv.ro