”Studenții de la Management în acțiune!”
Joi, 15 decembrie, a avut loc în amfiteatrul P33 din cadrul Facultății de Management, Inginerie Economică în Agricultură și Dezvoltare Rurală din București, cea de-a II-a ediție a evenimentului cu motto-ul ”PROMOVĂM ÎMPREUNĂ Agro-Afaceri cu Gust Românesc!”.
Este o acțiune-eveniment, inițiată și în acest an la propunerea și cu efortul propriu al echipelor de studenți, zece la număr (o alegere simbol!), în cadrul disciplinei Marketing, predată în primul semestru specializărilor Inginerie Economică în Agricultură, anul III și Inginerie și Management în Alimentație Publică și Agroturism, anul II, sub coordonarea domnului conf. univ. dr. Frone D. Florin.
Se împlinesc 20 de ani de când am demarat, mult mai timid la început, realizarea și prezentarea în cadrul lucrărilor practice a primelor proiecte, într-un format de lucru nou, proiecte care aveau să evolueze în complexitate, de la an de an – o manieră, spunem noi, „altfel” pentru felul cum înțelegem să ne pregătim pentru viitorul nostru: activități în cea mai mare măsură practice, atractive, mobilizatoare și utile și după un program mai flexibil pentru tinerii studenți ai facultății și universității noastre, viitori antreprenori români în domeniul agribusiness.
Promovăm în fiecare an produse agroalimentare românești din oferte locale reprezentative, în cadrul unor echipe harnice și dinamice și respectând cu atenție un plan de lucru laborios, cu numeroase cerințe de îndeplinit (deplasări anevoioase în teren, realizarea de interviuri, studierea pieței, campanii promoționale ș.a.). Avem nevoie de o atitudine nouă și trebuie să învățăm bine, încă din școală, cum să ne promovăm și să ne vindem mai profitabil produsele românești, să fim mai activi și ofensivi în a ne apăra interesele pe piață.
Am realizat de curând și un site al disciplinei, o noutate în domeniu prin conținut tematic și amploare și care prezintă în imagini munca și angajamentul exemplar al studenților noștri, în pregătirea și susținerea proiectelor din ultimii 8 ani: www.examene-altfel.org
Evenimentul din acest an, ca și cel de anul trecut (link usamv.ro/examenul-de-marketing-altfel/) a însemnat o atmosferă unică de creație și inspirație dar și de sărbătoare, cu prezentări de finețe, standuri amenajate minuțios, costume populare, dansuri, surprize și momente inedite, pregătite de cele zece echipe foarte inspirate și pline de angajament (în total, 80 de studenți).
Am realizat și de această dată o călătorie culinară tradițională în mai multe județe din țară, un examen practic derulat în fața a numeroși invitați, inclusiv din afara Universității, după cum se poate observa și din imaginile de mai jos, pe care vă invităm să le vizionați împreună cu noi; vă mulțumim pentru toate acestea!
„Eu «votez» cu studenții mei!” aceasta este deviza profesorului care nu poate decât să îi felicite și să le mulțumească din toată inima studenților lui pentru implicarea și dăruirea de care dau dovadă, în fiecare an, reușind mereu să ne încânte cu adevărat să și să ne convingă că pot fi tot mai buni, prin munca lor, pentru viitorul lor: STUDENȚI DE 10(ZECE)”.
Conf. univ. dr. Frone D. Florin