PROCEDURA DE SELECȚIE PARTENERI OPERATORI ECONOMICI CONSORȚIUL PENTRU ÎNVĂȚĂMÂNT DUAL SMART AGRIFOOD CAMPUS
În vederea depunerii și implementării PROIECTULUI PNRR Pilonul IV: Politici pentru noua generație Componenta C15: Educație Reforma 4: Crearea unei rute profesionale complete pentru învățământul tehnic superior Investiția 6: Dezvoltarea a minimum 10 consorții regionale și dezvoltarea și dotarea a minimum 10 campusuri profesionale integrate
REZULTATUL FINAL (Publicat: 21.02.2023)
la procedura de selecție a operatorilor economici după finalizarea termenului de depunere a contestațiilor
Până la împlinirea termenului limită de depunere a contestațiilor, în cadrul procedurii de selecție a operatorilor economici interesați să participe în cadrul apelului de proiect PNRR-IV[1]C15-2022-I6, respectiv până la data de 21.02.2023, ora 16:00, nu s-a înregistrat nicio contestație la registratura USAMV din București.
Astfel, rezultatul final al procedurii de selecție a operatorilor economici este următorul:
Nr. crt. |
Participant |
Rezultat |
Punctaj |
1. |
PRIME BATTERIES TECHNOLOGY S.R.L. |
ADMIS |
53 |
2. |
AVANTI UNION S.R.L. |
ADMIS |
53 |
3. |
BLUE RESTAURANTE S.R.L. |
ADMIS |
53 |
Rezultatul final la procedura de selecție a operatorilor economici (.pdf)
Rezultate preliminare selecție operatori economici (Publicat: 20.02.2023)
ERATĂ la Anunţul nr. 2 de selecţie parteneri în vederea depunerii și implementării PROIECTULUI PNRR, Pilonul IV: Politici pentru noua generație, Componenta C15: Educație, Reforma 4: Crearea unei rute profesionale complete pentru învățământul tehnic superior, Investiția 6: Dezvoltarea a minimum 10 consorții regionale și dezvoltarea și dotarea a minimum 10 campusuri profesionale integrate, publicat în data de 10.02.2023
Publicat: 16.02.2023
1. În cadrul anunțului de selecție, secțiunea 7 DEPUNEREA DOCUMENTELOR, textul: Operatorii economici interesați de participarea la selecție vor depune documentele solicitate în plic/pachet închis, în două exemplare–un original şi o copie, cu mențiunea „Participarea la un proiect finanţat din PNRR-IV-C15-2022 – I6” la registratura USAMV, cu adresa în București, Bulevardul Mărăști nr. 59, Sector 1, cod poștal 011464, până la data de 16.02.2023, ora 16:00.
SE VA CITI
În cadrul anunțului de selecție, secțiunea 7 DEPUNEREA DOCUMENTELOR, textul: Operatorii economici interesați de participarea la selecție vor depune documentele solicitate în plic/pachet închis, în două exemplare–un original şi o copie, cu mențiunea „Participarea la un proiect finanţat din PNRR-IV-C15-2022 – I6” la registratura USAMV, cu adresa în București, Bulevardul Mărăști nr. 59, Sector 1, cod poștal 011464, până la data de 20.02.2023, ora 16:00.
2. În cadrul anunțului de selecție, secțiunea 12 CALENDARUL PROCEDURII DE SELECȚIE, textul:
ACTIVITATEA |
PERIOADA DE DESFĂȘURARE |
Publicarea anunțului de selecție |
10.02.2023 |
Înscrierea dosarelor |
10.02.2023 - 16.02.2023, ora 16:00 |
Evaluarea dosarelor și publicarea rezultatelor |
16.02.2023 |
Depunerea contestațiilor |
17.02.2023, ora 16:00 |
Evaluarea contestațiilor |
17.02.2023 |
Afișarea rezultatelor finale |
17.02.2023 |
SE VA CITI
ACTIVITATEA |
PERIOADA DE DESFĂȘURARE |
Publicarea anunțului de selecție |
10.02.2023 |
Înscrierea dosarelor |
10.02.2023 - 20.02.2023, ora 16:00 |
Evaluarea dosarelor și publicarea rezultatelor |
20.02.2023 |
Depunerea contestațiilor |
21.02.2023, ora 16:00 |
Evaluarea contestațiilor |
21.02.2023 |
Afișarea rezultatelor finale |
21.02.2023 |
De aici puteți descărca:
ANUNŢUL NR.2 EXTINDERE PERIOADĂ DE SELECŢIE PARTENERI
În vederea depunerii și implementării PROIECTULUI PNRR
Pilonul IV: Politici pentru noua generație
Componenta C15: Educație
Reforma 4: Crearea unei rute profesionale complete pentru învățământul tehnic superior
Investiția 6: Dezvoltarea a minimum 10 consorții regionale și dezvoltarea și dotarea a minimum 10 campusuri profesionale integrate
Publicat: 10.02.2023
În conformitate cu:
- 33 și 34 din OUG Nr. 133/2021 din 17 decembrie 2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021 - 2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziţie justă;
- 46, alin. (7) și (8) din HG Nr. 829/2022 din 27 iunie 2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021 – 2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziţie justă;
- 23 şi 24 din OUG 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul Convergenţă, cu modificările şi completările ulterioare și art. 35 alin. (5) şi (6) din HG nr. 218/2012, pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a prevederilor OUG nr 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul Convergenţă;
- OUG Nr. 124/2021 din 13 decembrie 2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă;
- PNRR, Pilonul IV: Politici pentru noua generație, Componenta C15: Educație Reforma 4: Crearea unei rute profesionale complete pentru învățământul tehnic superior Investiția 6: Dezvoltarea a minimum 10 consorții regionale și dezvoltarea și dotarea a minimum 10 campusuri profesionale integrate;
- Metodologia privind constituirea consorțiilor pentru învățământ dual aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 6216/2022 pentru aprobarea Metodologiei privind constituirea consorțiilor pentru învățământ dual;
- Metodologia privind selecţia partenerilor pentru proiectele finanţate din Planul Național de Redresare și Reziliență, al căror beneficiar este Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din Bucureşti, aprobată prin HS din 17.01.2023.
USAMV organizează selecţia partenerilor operatorilor economici pentru participarea la un proiect finanţat din PNRR-IV-C15-2022 – I6.
1. CONTEXTUL ANUNŢULUI ȘI TIPUL PROIECTULUI
Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din Bucureşti (USAMV) selectează parteneri operatori economici pentru constituirea unui Consorțiu în vederea creării unei rute profesionale completepentru învățământul tehnic superior, care are scopul de a dezvolta o educație duală, centrată pe solicitările pieței muncii și să corespundă nevoilor, atât prin creșterea numărului de domenii, de calificări și de absolvenți, cât și prin asigurarea unui parcurs educațional complet pentru elevii înscriși în învățământul dual de nivel preuniversitar, astfel încât aceștia să poată urma programele de învățământ universitar. Consorțiul își propune să depună un proiect complex în cadrul PNRR, Pilonul IV. Politici pentru noua generație, Componenta C15. Educație, Ghidul Aplicantului 2022 „I6. Dezvoltarea a minimum 10 consorții regionale și dezvoltarea și dotarea a minimum 10 campusuri profesionale integrate”, PNRR-IV-C15-2022 – I6.
Termen maxim de implementare a proiectului: până la data de 30.06.2026.
Valoarea maximă eligibilă a unui proiect aferent unui Consorțiu: 21,12 mil euro (valoare eligibilă PNRR*)
*Bugetul unui proiect trebuie să se încadreze în următoarele plafoane aferente fiecărei linii de finanțare, care se vor evidenția distinct în Cererea de finanțare, astfel:
⇒ Linia de finanțare GRANTURI PENTRU DEZVOLTAREA ÎNVĂȚĂMÂNTULUI DUAL - Valoare maximă alocată per proiect: 1,51 mil. Euro, din care 150.000 euro reprezintă valoarea maximă dedicată operatorilor economici parteneri, conform Schemei de minimis, valoare care include și TVA-ul;
⇒ Linia de finanțare CAMPUSURI profesionale integrate, liceale și universitare - Valoare maximă alocată per proiect: 17,50 mil. Euro;
⇒ Linia de finanțare DIGITALIZARE pentru fiecare structură partenerială nou-creată - Valoarea totală a investiției: 2,11 mil Euro, din care 50.000 euro reprezintă valoarea maximă dedicată operatorilor economici parteneri, conform Schemei de minimis, care include și TVA-ul;
⇒ Schema de minimis pentru partenerii din proiect din categoria operatorilor economici, în valoare maximă de 200.000 euro/consorțiu, din care 50.000 reprezintă investiție în digitalizare, valoare eligibilă PNRR, cu TVA inclusă.
2. OBIECTIVUL PROIECTULUI
Obiectivul proiectului vizează dezvoltarea de către Consorțiu a unui Campus profesional integrat pentru învățământ dual SMART AGRIFOOD CAMPUS, prin dotarea acestuia, atât pentru nivel liceal cât și pentru nivel universitar și care să deservească învățământului dual preuniversitar și universitar tehnologic, alcătuit cel puțin din următoarele tipuri de entități: instituții de învățământ superior de stat acreditate, UAT-uri, operatori economici, unități deînvățământ profesional și tehnic, inclusiv dual de stat, alți parteneri relevanți pentru scopul educațional al campusului, în vederea sprijinirii angajatorilor de a deține rolul activ în domeniul pregătirii profesionale a elevilor și studenților.
Ariile de interes ale proiectului, respectiv ale Consorțiului, vizează următoare domenii:
- Agricultură
- Horticultură
- Zootehnie
- Medicină Veterinară
- Ingineria Mediului
- Geodezie
- Inginerie civilă
- Biotehnologii
- Inginerie și management
- Ingineria produselor alimentare
- Industria ospitalității
3. PRINCIPALELE ACTIVITĂŢI PROPUSE ALE PROGRAMULUI
- Activitatea 1. Constituirea Consorțiilor pentru învățământ dual;
- Activitatea 2. Dezvoltarea, constând în proiectarea și construirea campusurilor profesionale integrate nou – construite, cu respectarea standardul NZEB (clădiri cu consum energetic aproape zero);
- Activitatea 3. Dotarea și operaționalizarea Centrelor de învățământ dual integrate; corelate cu cerințele operatorilor economici;
- Activitatea 4. Măsuri de sprijinire a centrelor de învățământ dual menite să contribuie la creșterea cu cel puțin 60 % a numărului de elevi înscriși în rută integrată duală completă.
Activitățile în care va fi implicat partenerul dar fără a ne limita la acestea:
Măsuri de sprijinire a Centrelor de învățământ dual prin Linia de finanțare GRANTURI PENTRU DEZVOLTAREA ÎNVĂȚĂMÂNTULUI DUAL:
- Activitatea 1. Activități de organizare și desfășurare a stagiilor de practică prevăzute în planul-cadru de învățământ pentru fiecare nivel de calificare;
- Activitatea 2. Activități de asigurare a condiţiilor materiale - utilaje, echipamente, materii prime, materiale consumabile, energie şi celelalte utilităţi necesare pentru practica elevilororganizată în răspunderea lor, în conformitate cu standardele de pregătire profesională, planurile de învăţământ şi curriculumul în vigoare, inclusiv curriculumul în dezvoltare locală pentru stagiile de pregătire practică proiectate în colaborare cu unitatea de învăţământ;
- Activitatea 3. Activități de sprijinire a elevilor și studenților prin:
- asigurarea resurselor umane necesare pentru pregătirea practică a elevilor și studenților, organizată la operatorul economic;
- asigurarea echipamentelor de lucru și de protecție pentru elevi și studenți, pe perioadele de formare derulate la operatorul economic,
- asigurarea securității și sănătății în muncă a elevilor și studenților pe parcursul perioadelor de formare derulate la operatorul economic;
- angajarea cheltuielilor necesare pentru asigurarea securității și sănătății în muncă, examinările de medicină a muncii și analizele medicale obligatorii pentru elevi și studenți;
- angajarea cheltuielilor pentru asigurări de răspundere civilă în cazul unor eventuale accidente, daune sau vătămări corporale generate în timpul pregătirii practice, în funcție de domeniul de activitate, la operatorul economic;
- asigurarea pentru elevi și studenți a unei burse, cel puțin la nivelul celor acordate din fonduri publice;
- acordarea altor forme de sprijin material și stimulente financiare convenite prin Contractul de parteneriat;
- angajarea altor cheltuieli necesare pentru formarea de calitate a elevilor;
- asigurarea condițiilor necesare cu privire la dotări, materii prime, materiale consumabile, utilități, pentru derularea probelor de admitere și a examenelor de certificare a calificării profesionale a elevilor și studenților, în funcție de locația convenită pentru organizarea acestora;
- asigurarea condițiilor necesare pentru evaluarea continuă a elevilor și studenților în cadrul pregătirii practice la operatorul economic.
- Activitatea 4. Activități de organizare de stagii suplimentare de pregătire practică pentru elevii/studenții cu situația școlară neîncheiată din cauza absențelor sau care nu au obținut medii de trecere la stagiile de pregătire practică sau la pregătirea practică din cadrul modulelor din planul de învățământ pentru calificarea respectivă.
Linia de finanțare DIGITALIZARE
Activitatea 5. Activități de investiții în digitalizare pentru stațiile micropilot de practică dotate sau nou inființate, realizate pe baza unui concept de digitalizare adaptat profilului liceelor și universităților tehnologice.
Alte obligații ale Partenerului, în conformitate cu Contractul de parteneriat
Partenerul va asigura:
✓ contribuţia convenită pentru îmbunătăţirea dotării şi a condiţiilor de desfăşurare a procesului de educaţie şi formare profesională din unitatea de învăţământ;
✓ implicarea în activităţi de informare şi promovare a ofertei de formare profesională;
✓ participarea cu specialişti la proiectarea curriculumului în dezvoltare locală;
✓ asigurarea fidelității operatorului economic în vederea respectării obligațiilor rezultate din Contractul de parteneriat pentru constituirea consorțiului pentru învățământ dual;
✓ să asigure sumele necesare aferente burselor conform OM 3732/2022.
4. OBIECTIVUL ANUNŢULUI
USAMV organizează selecţia de operatori economici, în calitate de Parteneri, care să îndeplinească condițiile menționate în prezentul anunț și în metododoligia de selectie, în vederea depunerii proiectuluiși implementării proiectului.
5. TIPUL ORGANIZAŢIILOR PARTENERE:
- Operatorii economici, instituții de interes public (persoane juridice de drept privat de interes și utilitate publică) alte organizații, persoane juridice, care au calitatea de angajator relevant în domenile în care își desfășoară activitatea Consorțiul, în conformitate cu prevederile legale aplicabile;
- sunt asimilate operatorilor economici, și organizațiile care acționează în numele acestora, respectiv, asociații, clustere, consorții de operatori economici, alte structuri asociative cu personalitate juridică ale operatorilor economici.
Operatorii economici parteneri în Consorțiu trebuie să prezinte dovada desfășurări de activități de minimum 3 ani în domeniul vizat de Consorțiu, pentru proiect și dovada rolului de angajator, respectiv de a angaja elevi/studenți formați/calificați în domeniul/domeniile său/sale de activitate.
6. DOSARUL DE PARTICIPARE
Pentru entitățile operatori economici, societăți comerciale înființate în baza Legii nr.31/1990 privind societățile, republicată, sau orice formă de asociere a operatorilor economici, dosarul de participare trebuie să conţină următoarele documente:
În copie, semnate, ştampilate şi certificate conform cu originalul de către reprezentantul legal:
- Documentele statutare, inclusiv ultimele acte adiționale, dacă există și documente suport;
- Certificatul de înregistrare fiscală/CUI;
- Certificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comerțului care să ateste că organizația nu este în stare de faliment sau lichidare, nuareactivitatea suspendată, nu este subiectul oricăror proceduri care se referă la astfel de situații, sau nu este în orice situație analogă provenind dintr-o procedură similară prevăzută în legislația și reglementările naționale în vigoare;
- Bilanțul contabil pentru fiecare din ultimii 3 ani fiscali încheiați. Bilanțul contabil trebuie să cuprindă cel puțin: formular 01 „Capitaluri” și formular 02 „Rezultat patrimonial”. Bilanțul contabil trebuie să fie copie a exemplarului depus la organul fiscal în raza căruia funcționează, trebuie să fie vizibil numărul de înregistrare și antetul cu datele de identificare complete.
În original:
- Certificatul de atestare fiscală, emis în conformitate cu prevederile Ordinului nr. 3654/2015 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscală, a certificatului de obligații bugetare precum și a modelului și conținutului acestora;
- Certificatul de atestare fiscală, emis în conformitate cu prevederile Ordinului comun, al ministrului administrației și internelor și ministrului finanțelor publice nr. 2052 bis/1528/2006 privind aprobarea unor formulare tipizate pentru stabilirea, constatarea, controlul, încasarea și urmărirea impozitelor și taxelor locale, precum şi a altor venituri ale bugetelor locale (în original). Certificatul trebuie să fie însoțit de Anexa privind verificarea eligibilității solicitanților de fonduri externe nerambursabile emisă în conformitate cu prevederile Ordinului comun, al ministrului administrației și internelor și ministrului finanțelor publice, nr. 75/767/2009 privind aprobarea unor formulare tipizate pentru activitatea de colectare a impozitelor și taxelor locale, desfășurată de către organele fiscale locale, în care trebuie să fie precizat că solicitantul se încadrează, la data întocmirii certificatului de atestare fiscală, în următoarea situație: „obligațiile de plată scadente nu depășesc 1/6 din totalul obligațiilor datorate în ultimul semestru încheiat".
- Dispoziția/hotărârea/împuternicireaadministratorilor/administratorului pentru persoana desemnată să semneze documentele în cadrul Consorțiului, după caz – Anexa 8;
- Declarație de fidelitate în vederea respectării obligațiilor rezultate din Contractul de parteneriat (obligația de fidelitate pe o durata de minimum 15 ani) – conform model anexat – Anexa 2;
- Scrisoarea de intenție completată şi semnată – conform model anexat – Anexa 1;
- Notă justificativă prin care operatorul economic prezintă valoarea adaugată, contribuția acestuia la realizarea proiectului precum și contribuția pe care o poate aduce la realizarea activităților proiectului din perspectiva numărului de elevi și studenți sprijiniți;
- Declarație pe propria răspundere privind ajutoarele de minimis de care întreprinderea a beneficiat pe parcursul a 2 ani fiscali precedenților precum și în anul fiscal în curs – Anexa 1s;
- Declarație pe propria răspundere prin care operatorul economic declară că nu se află în procedură de reorganizare judiciară, de lichidare judiciară sau administrativă, de faliment sau are activitatea comercială suspendată la momentul selecției și declară faptul că bunurile urmate a fi alocate de către acesta pentru desfășurarea activității Consorțiului nu sunt grevate de sarcini, nu fac obiectul unui litigiu, nu sunt în procedură de executare silită și corespund scopului Consorțiului – conform model anexat – Anexa 3;
- Declarație pe propria răspundere prin care operatorul economic mentionează faptul că nu se află în situațiile de excludere specificate în cadrul art. 6 punctele (6-11) din Schema de ajutor de minimis pentru sprijinirea Programului-pilot pentru dezvoltarea consorțiilor regionale pentru învățământ dual– conform model anexat – Anexa 4.
7. DEPUNEREA DOCUMENTELOR
Operatorii economici interesați de participarea la selecție vor depune documentele solicitate în plic/pachet închis, în două exemplare – un original şi o copie, cu mențiunea „Participarea la un proiect finanţat din PNRR-IV-C15-2022 – I6” la registratura USAMV, cu adresa în București, Bulevardul Mărăști nr. 59, Sector 1, cod postal 011464, până la data de 16.02.2023, ora 16:00.
8. SELECŢIA PARTENERILOR
Selectarea participantului câştigător se va realiza în două etape:
- Verificarea eligibilităţii;
- Evaluarea calitativă a dosarelor de candidatură având în vedere următoarele criterii:
- Analiza documentelor statutare şi a documentele suport ale operatorului economic în vederea evidențierii experienței acestuia în domeniile consorțiului;
- Valoarea adaugată și contribuția operatorului economic la realizarea proiectului (cu evidențierea clară a numărului de elevi și/sau studenți sprijiniți);
- Gradul de fidelitate a operatorului economic în vederea respectării obligațiilor rezultate din Contractul de parteneriat pentru constituirea consorțiului pentru învățământ dual;
- Cuantumul contribuției proprii financiare asumate în cadrul parteneriatului;
- Susținerea parteneriatului pentru întreaga rută integrată profesională duală;
- Prețul mediu de formare (în conformitate cu schema de ajutor de minimis).
I. VERIFICAREA ELIGIBILITĂȚII
În etapa de verificare a eligibilităţii, dosarul poate fi respins dacă:
- Documentaţia a fost primită după termenul limită de depunere;
- Documentaţia de participare nu conţine toate documentele solicitate;
- Participantul nu are sediul în regiunea București-Ilfov sau în județele limitrofe;
- Participantul nu are minimum 3 ani în domeniul vizat de Consorțiu, pentru proiect și nu realizează dovada rolului de angajator, respectiv de a angaja elevi/studenți formați/calificați în domeniul/domeniile său/sale de activitate;
- Participantul nu susține financiar elevii prin angajarea unei cheltuieli în valoare de cel puțin valoarea bursei pe care o alocă UAT-ul.
- Participantul nu susține financiar studenții bursieri prin angajarea unei cheltuieli în valoare de cel puțin valoarea bursei pe care o alocă universitatea.
- Participantul are datorii la bugetul de stat conform certificatelor de atestare fiscală, care depășesc 1/6 din totalul obligațiilor datorate în ultimul semestru încheiat;
- Participantul se află în procedură de reorganizare judiciară, de lichidare judiciară sau administrativă, de faliment sau activitatea comercială este suspendată la momentul selecției;
- Bunurile urmate a fi alocate de către Participant pentru desfășurarea activității Consorțiului nu sunt grevate de sarcini, nu fac obiectul unui litigiu, nu sunt în procedură de executare silită și corespund scopului Consorțiului;
- Participantul se află în situațiile de excludere specificate în cadrul art. 6 din Schema de ajutor de minimis pentru sprijinirea Programului-pilot pentru dezvoltarea consorțiilor regionale pentru învățământ dual.
II. EVALUAREA DOSARELOR DE PARTICIPARE DECLARATE ELIGIBILE
Evaluarea dosarelor de participare declarate eligibile se face conform grilelor de evaluare anexate. Dosarele vor fi punctate de la 1 la 100 conform grilei. Vor fi declaraţi „admişi” participanţii care întrunesc un punctaj de cel puțin 50 de puncte. Vor fi declaraţi „respinşi” participanţii care nu întrunesc 50 de puncte. Vor fi declarați câştigători participanții „admis” in ordinea punctajului.
În cazul retragerii câştigătorului se va putea solicita pentru parteneriat următorul participant „admis” pe categoria vizată.
În caz de egalitate a punctajului participanţilor, departajarea se va face în ordine, pe baza următoarelor criterii:
- Numărul de elevi și/sau studenți sprijiniți;
- Gradul de fidelitate a operatorului economic în vederea respectării obligațiilor rezultate din Contractul de parteneriat pentru constituirea consorțiului pentru învățământ dual;
- Cuantumul contribuției proprii asumate în cadrul parteneriatului, susținerea parteneriatului pentru întreaga rută integrată profesională duală și prețul mediu de formare (în conformitate cu schema de ajutor de minimis).
9. ANUNŢAREA ŞI PUBLICAREA REZULTATELOR
Anunţarea rezultatelor procesului de evaluare şi selecţie a dosarelor individuale de participare se face în termen de maxim 2 zile lucrătoare de la data finală de depunere a dosarelor, prin publicarea acestora pe site-ul și la avizierul USAMVB.
10. SOLUŢIONAREA CONTESTAŢIILOR
Eventualele contestaţii se pot depune în termen de 2 (două) zile lucrătoare de la data comunicării rezultatelor şi vor fi soluţionate de către Comisia de contestaţii. Rezultatele definitive vor fi publicate pe site-ul și la avizierul USAMVB în termen de 2 zile lucrătoare de la data limită de depunere a contestațiilor.
11. INFORMAȚII SUPLIMENTARE
Informaţii suplimentare privind procedura de selecţie pot fi obţinute, de luni până vineri, în intervalul 09:00-16:00 pe e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
12. CALENDARUL PROCEDURII DE SELECȚIE
ACTIVITATEA |
PERIOADA DE DESFĂȘURARE |
Publicarea anunțului de selecție |
10.02.2023 |
Înscrierea dosarelor |
10.02.2023 - 16.02.2023, ora 16:00 |
Evaluarea dosarelor și publicarea rezultatelor |
16.02.2023 |
Depunerea contestațiilor |
17.02.2023, ora 16:00 |
Evaluarea contestațiilor |
17.02.2023 |
Afișarea rezultatelor finale |
17.02.2023 |
De aici puteți descărca:
- Anunțul
- Metodologia
- Anexa 1 - Scrisoarea de intenție privind parteneriatul în cadrul Consorțiului
- Anexa 1s - Declarația de eligibilitate
- Anexa 2 - Declarația de fidelitate
- Anexa 3 - Declarația pe propria răspundere
- Anexa 4 - Declarația pe propria răspundere
- Anexa 8 - Mandat special/împuternicire specială pentru semnarea anumitor documente din Cererea de finanțare (dacă este cazul)
ARHIVĂ
ANUNŢ DE SELECŢIE PARTENERI
În vederea depunerii și implementării PROIECTULUI PNRR
Pilonul IV: Politici pentru noua generație
Componenta C15: Educație
Reforma 4: Crearea unei rute profesionale complete pentru învățământul tehnic superior
Investiția 6: Dezvoltarea a minimum 10 consorții regionale și dezvoltarea și dotarea a minimum 10 campusuri profesionale integrate
Publicat: 17.01.2023
Rezultatul final la procedura de selecție a operatorilor economici
Rezultate preliminare selecție operatori economici
În conformitate cu:
- 33 și 34 din OUG Nr. 133/2021 din 17 decembrie 2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021 - 2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziţie justă;
- 46, alin. (7) și (8) din HG Nr. 829/2022 din 27 iunie 2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021 – 2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziţie justă;
- 23 şi 24 din OUG 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul Convergenţă, cu modificările şi completările ulterioare și art. 35 alin. (5) şi (6) din HG nr. 218/2012, pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a prevederilor OUG nr 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul Convergenţă;
- OUG Nr. 124/2021 din 13 decembrie 2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă;
- PNRR, Pilonul IV: Politici pentru noua generație, Componenta C15: Educație Reforma 4: Crearea unei rute profesionale complete pentru învățământul tehnic superior Investiția 6: Dezvoltarea a minimum 10 consorții regionale și dezvoltarea și dotarea a minimum 10 campusuri profesionale integrate;
- Metodologia privind constituirea consorțiilor pentru învățământ dual aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 6216/2022 pentru aprobarea Metodologiei privind constituirea consorțiilor pentru învățământ dual;
- Metodologia privind selecţia partenerilor pentru proiectele finanţate din Planul Național de Redresare și Reziliență, al căror beneficiar este Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din Bucureşti, aprobată prin HS din 17.01.2023.
USAMV organizează selecţia partenerilor operatorilor economici pentru participarea la un proiect finanţat din PNRR-IV-C15-2022 – I6.
1. CONTEXTUL ANUNŢULUI ȘI TIPUL PROIECTULUI
Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din Bucureşti (USAMV) selectează parteneri operatori economici pentru constituirea unui Consorțiu în vederea creării unei rute profesionale completepentru învățământul tehnic superior, care are scopul de a dezvolta o educație duală, centrată pe solicitările pieței muncii și să corespundă nevoilor, atât prin creșterea numărului de domenii, de calificări și de absolvenți, cât și prin asigurarea unui parcurs educațional complet pentru elevii înscriși în învățământul dual de nivel preuniversitar, astfel încât aceștia să poată urma programele de învățământ universitar. Consorțiul își propune să depună un proiect complex în cadrul PNRR, Pilonul IV. Politici pentru noua generație, Componenta C15. Educație, Ghidul Aplicantului 2022 „I6. Dezvoltarea a minimum 10 consorții regionale și dezvoltarea și dotarea a minimum 10 campusuri profesionale integrate”, PNRR-IV-C15-2022 – I6.
Termen maxim de implementare a proiectului: până la data de 30.06.2026.
Valoarea maximă eligibilă a unui proiect aferent unui Consorțiu: 21,12 mil euro (valoare eligibilă PNRR*)
*Bugetul unui proiect trebuie să se încadreze în următoarele plafoane aferente fiecărei linii de finanțare, care se vor evidenția distinct în Cererea de finanțare, astfel:
⇒ Linia de finanțare GRANTURI PENTRU DEZVOLTAREA ÎNVĂȚĂMÂNTULUI DUAL - Valoare maximă alocată per proiect: 1,51 mil. Euro, din care 150.000 euro reprezintă valoarea maximă dedicată operatorilor economici parteneri, conform Schemei de minimis, valoare care include și TVA-ul;
⇒ Linia de finanțare CAMPUSURI profesionale integrate, liceale și universitare - Valoare maximă alocată per proiect: 17,50 mil. Euro;
⇒ Linia de finanțare DIGITALIZARE pentru fiecare structură partenerială nou-creată - Valoarea totală a investiției: 2,11 mil Euro, din care 50.000 euro reprezintă valoarea maximă dedicată operatorilor economici parteneri, conform Schemei de minimis, care include și TVA-ul;
⇒ Schema de minimis pentru partenerii din proiect din categoria operatorilor economici, în valoare maximă de 200.000 euro/consorțiu, din care 50.000 reprezintă investiție în digitalizare, valoare eligibilă PNRR, cu TVA inclusă.
2. OBIECTIVUL PROIECTULUI
Obiectivul proiectului vizează dezvoltarea de către Consorțiu a unui Campus profesional integrat pentru învățământ dual SMART AGRIFOOD CAMPUS, prin dotarea acestuia, atât pentru nivel liceal cât și pentru nivel universitar și care să deservească învățământului dual preuniversitar și universitar tehnologic, alcătuit cel puțin din următoarele tipuri de entități: instituții de învățământ superior de stat acreditate, UAT-uri, operatori economici, unități deînvățământ profesional și tehnic, inclusiv dual de stat, alți parteneri relevanți pentru scopul educațional al campusului, în vederea sprijinirii angajatorilor de a deține rolul activ în domeniul pregătirii profesionale a elevilor și studenților.
Ariile de interes ale proiectului, respectiv ale Consorțiului, vizează următoare domenii:
- Agricultură
- Horticultură
- Zootehnie
- Medicină Veterinară
- Ingineria Mediului
- Geodezie
- Inginerie civilă
- Biotehnologii
- Inginerie și management
- Ingineria produselor alimentare
- Industria ospitalității
3. PRINCIPALELE ACTIVITĂŢI PROPUSE ALE PROGRAMULUI
- Activitatea 1. Constituirea Consorțiilor pentru învățământ dual;
- Activitatea 2. Dezvoltarea, constând în proiectarea și construirea campusurilor profesionale integrate nou – construite, cu respectarea standardul NZEB (clădiri cu consum energetic aproape zero);
- Activitatea 3. Dotarea și operaționalizarea Centrelor de învățământ dual integrate; corelate cu cerințele operatorilor economici;
- Activitatea 4. Măsuri de sprijinire a centrelor de învățământ dual menite să contribuie la creșterea cu cel puțin 60 % a numărului de elevi înscriși în rută integrată duală completă.
Activitățile în care va fi implicat partenerul dar fără a ne limita la acestea:
Măsuri de sprijinire a Centrelor de învățământ dual prin Linia de finanțare GRANTURI PENTRU DEZVOLTAREA ÎNVĂȚĂMÂNTULUI DUAL:
- Activitatea 1. Activități de organizare și desfășurare a stagiilor de practică prevăzute în planul-cadru de învățământ pentru fiecare nivel de calificare;
- Activitatea 2. Activități de asigurare a condiţiilor materiale - utilaje, echipamente, materii prime, materiale consumabile, energie şi celelalte utilităţi necesare pentru practica elevilororganizată în răspunderea lor, în conformitate cu standardele de pregătire profesională, planurile de învăţământ şi curriculumul în vigoare, inclusiv curriculumul în dezvoltare locală pentru stagiile de pregătire practică proiectate în colaborare cu unitatea de învăţământ;
- Activitatea 3. Activități de sprijinire a elevilor și studenților prin:
- asigurarea resurselor umane necesare pentru pregătirea practică a elevilor și studenților, organizată la operatorul economic;
- asigurarea echipamentelor de lucru și de protecție pentru elevi și studenți, pe perioadele de formare derulate la operatorul economic,
- asigurarea securității și sănătății în muncă a elevilor și studenților pe parcursul perioadelor de formare derulate la operatorul economic;
- angajarea cheltuielilor necesare pentru asigurarea securității și sănătății în muncă, examinările de medicină a muncii și analizele medicale obligatorii pentru elevi și studenți;
- angajarea cheltuielilor pentru asigurări de răspundere civilă în cazul unor eventuale accidente, daune sau vătămări corporale generate în timpul pregătirii practice, în funcție de domeniul de activitate, la operatorul economic;
- asigurarea pentru elevi și studenți a unei burse, cel puțin la nivelul celor acordate din fonduri publice;
- acordarea altor forme de sprijin material și stimulente financiare convenite prin Contractul de parteneriat;
- angajarea altor cheltuieli necesare pentru formarea de calitate a elevilor;
- asigurarea condițiilor necesare cu privire la dotări, materii prime, materiale consumabile, utilități, pentru derularea probelor de admitere și a examenelor de certificare a calificării profesionale a elevilor și studenților, în funcție de locația convenită pentru organizarea acestora;
- asigurarea condițiilor necesare pentru evaluarea continuă a elevilor și studenților în cadrul pregătirii practice la operatorul economic.
- Activitatea 4. Activități de organizare de stagii suplimentare de pregătire practică pentru elevii/studenții cu situația școlară neîncheiată din cauza absențelor sau care nu au obținut medii de trecere la stagiile de pregătire practică sau la pregătirea practică din cadrul modulelor din planul de învățământ pentru calificarea respectivă.
Linia de finanțare DIGITALIZARE
Activitatea 5. Activități de investiții în digitalizare pentru stațiile micropilot de practică dotate sau nou inființate, realizate pe baza unui concept de digitalizare adaptat profilului liceelor și universităților tehnologice.
Alte obligații ale Partenerului, în conformitate cu Contractul de parteneriat
Partenerul va asigura:
✓ contribuţia convenită pentru îmbunătăţirea dotării şi a condiţiilor de desfăşurare a procesului de educaţie şi formare profesională din unitatea de învăţământ;
✓ implicarea în activităţi de informare şi promovare a ofertei de formare profesională;
✓ participarea cu specialişti la proiectarea curriculumului în dezvoltare locală;
✓ asigurarea fidelității operatorului economic în vederea respectării obligațiilor rezultate din Contractul de parteneriat pentru constituirea consorțiului pentru învățământ dual;
✓ să asigure sumele necesare aferente burselor conform OM 3732/2022.
4. OBIECTIVUL ANUNŢULUI
USAMV organizează selecţia de operatori economici, în calitate de Parteneri, care să îndeplinească condițiile menționate în prezentul anunț și în metododoligia de selectie, în vederea depunerii proiectuluiși implementării proiectului.
5. TIPUL ORGANIZAŢIILOR PARTENERE:
- Operatorii economici, instituții de interes public (persoane juridice de drept privat de interes și utilitate publică) alte organizații, persoane juridice, care au calitatea de angajator relevant în domenile în care își desfășoară activitatea Consorțiul, în conformitate cu prevederile legale aplicabile;
- sunt asimilate operatorilor economici, și organizațiile care acționează în numele acestora, respectiv, asociații, clustere, consorții de operatori economici, alte structuri asociative cu personalitate juridică ale operatorilor economici.
Operatorii economici parteneri în Consorțiu trebuie să prezinte dovada desfășurări de activități de minimum 3 ani în domeniul vizat de Consorțiu, pentru proiect și dovada rolului de angajator, respectiv de a angaja elevi/studenți formați/calificați în domeniul/domeniile său/sale de activitate.
6. DOSARUL DE PARTICIPARE
Pentru entitățile operatori economici, societăți comerciale înființate în baza Legii nr.31/1990 privind societățile, republicată, sau orice formă de asociere a operatorilor economici, dosarul de participare trebuie să conţină următoarele documente:
În copie, semnate, ştampilate şi certificate conform cu originalul de către reprezentantul legal:
- Documentele statutare, inclusiv ultimele acte adiționale, dacă există și documente suport;
- Certificatul de înregistrare fiscală/CUI;
- Certificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comerțului care să ateste că organizația nu este în stare de faliment sau lichidare, nuareactivitatea suspendată, nu este subiectul oricăror proceduri care se referă la astfel de situații, sau nu este în orice situație analogă provenind dintr-o procedură similară prevăzută în legislația și reglementările naționale în vigoare;
- Bilanțul contabil pentru fiecare din ultimii 3 ani fiscali încheiați. Bilanțul contabil trebuie să cuprindă cel puțin: formular 01 „Capitaluri” și formular 02 „Rezultat patrimonial”. Bilanțul contabil trebuie să fie copie a exemplarului depus la organul fiscal în raza căruia funcționează, trebuie să fie vizibil numărul de înregistrare și antetul cu datele de identificare complete.
În original:
- Certificatul de atestare fiscală, emis în conformitate cu prevederile Ordinului nr. 3654/2015 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscală, a certificatului de obligații bugetare precum și a modelului și conținutului acestora;
- Certificatul de atestare fiscală, emis în conformitate cu prevederile Ordinului comun, al ministrului administrației și internelor și ministrului finanțelor publice nr. 2052 bis/1528/2006 privind aprobarea unor formulare tipizate pentru stabilirea, constatarea, controlul, încasarea și urmărirea impozitelor și taxelor locale, precum şi a altor venituri ale bugetelor locale (în original). Certificatul trebuie să fie însoțit de Anexa privind verificarea eligibilității solicitanților de fonduri externe nerambursabile emisă în conformitate cu prevederile Ordinului comun, al ministrului administrației și internelor și ministrului finanțelor publice, nr. 75/767/2009 privind aprobarea unor formulare tipizate pentru activitatea de colectare a impozitelor și taxelor locale, desfășurată de către organele fiscale locale, în care trebuie să fie precizat că solicitantul se încadrează, la data întocmirii certificatului de atestare fiscală, în următoarea situație: „obligațiile de plată scadente nu depășesc 1/6 din totalul obligațiilor datorate în ultimul semestru încheiat".
- Dispoziția/hotărârea/împuternicireaadministratorilor/administratorului pentru persoana desemnată să semneze documentele în cadrul Consorțiului, după caz – Anexa 8;
- Declarație de fidelitate în vederea respectării obligațiilor rezultate din Contractul de parteneriat (obligația de fidelitate pe o durata de minimum 15 ani) – conform model anexat – Anexa 2;
- Scrisoarea de intenție completată şi semnată – conform model anexat – Anexa 1;
- Notă justificativă prin care operatorul economic prezintă valoarea adaugată, contribuția acestuia la realizarea proiectului precum și contribuția pe care o poate aduce la realizarea activităților proiectului din perspectiva numărului de elevi și studenți sprijiniți;
- Declarație pe propria răspundere privind ajutoarele de minimis de care întreprinderea a beneficiat pe parcursul a 2 ani fiscali precedenților precum și în anul fiscal în curs – Anexa 1s;
- Declarație pe propria răspundere prin care operatorul economic declară că nu se află în procedură de reorganizare judiciară, de lichidare judiciară sau administrativă, de faliment sau are activitatea comercială suspendată la momentul selecției și declară faptul că bunurile urmate a fi alocate de către acesta pentru desfășurarea activității Consorțiului nu sunt grevate de sarcini, nu fac obiectul unui litigiu, nu sunt în procedură de executare silită și corespund scopului Consorțiului – conform model anexat – Anexa 3;
- Declarație pe propria răspundere prin care operatorul economic mentionează faptul că nu se află în situațiile de excludere specificate în cadrul art. 6 punctele (6-11) din Schema de ajutor de minimis pentru sprijinirea Programului-pilot pentru dezvoltarea consorțiilor regionale pentru învățământ dual– conform model anexat – Anexa 4.
7. DEPUNEREA DOCUMENTELOR
Operatorii economici interesați de participarea la selecție vor depune documentele solicitate în plic/pachet închis, în două exemplare – un original şi o copie, cu mențiunea „Participarea la un proiect finanţat din PNRR-IV-C15-2022 – I6” la registratura USAMV, cu adresa în București, Bulevardul Mărăști nr. 59, Sector 1, cod postal 011464, până la data de 30.01.2023, ora 16:00.
8. SELECŢIA PARTENERILOR
Selectarea participantului câştigător se va realiza în două etape:
- Verificarea eligibilităţii;
- Evaluarea calitativă a dosarelor de candidatură având în vedere următoarele criterii:
- Analiza documentelor statutare şi a documentele suport ale operatorului economic în vederea evidențierii experienței acestuia în domeniile consorțiului;
- Valoarea adaugată și contribuția operatorului economic la realizarea proiectului (cu evidențierea clară a numărului de elevi și/sau studenți sprijiniți);
- Gradul de fidelitate a operatorului economic în vederea respectării obligațiilor rezultate din Contractul de parteneriat pentru constituirea consorțiului pentru învățământ dual;
- Cuantumul contribuției proprii financiare asumate în cadrul parteneriatului;
- Susținerea parteneriatului pentru întreaga rută integrată profesională duală;
- Prețul mediu de formare (în conformitate cu schema de ajutor de minimis).
I. VERIFICAREA ELIGIBILITĂȚII
În etapa de verificare a eligibilităţii, dosarul poate fi respins dacă:
- Documentaţia a fost primită după termenul limită de depunere;
- Documentaţia de participare nu conţine toate documentele solicitate;
- Participantul nu are sediul în regiunea București-Ilfov sau în județele limitrofe;
- Participantul nu are minimum 3 ani în domeniul vizat de Consorțiu, pentru proiect și nu realizează dovada rolului de angajator, respectiv de a angaja elevi/studenți formați/calificați în domeniul/domeniile său/sale de activitate;
- Participantul nu susține financiar elevii prin angajarea unei cheltuieli în valoare de cel puțin valoarea bursei pe care o alocă UAT-ul.
- Participantul nu susține financiar studenții bursieri prin angajarea unei cheltuieli în valoare de cel puțin valoarea bursei pe care o alocă universitatea.
- Participantul are datorii la bugetul de stat conform certificatelor de atestare fiscală, care depășesc 1/6 din totalul obligațiilor datorate în ultimul semestru încheiat;
- Participantul se află în procedură de reorganizare judiciară, de lichidare judiciară sau administrativă, de faliment sau activitatea comercială este suspendată la momentul selecției;
- Bunurile urmate a fi alocate de către Participant pentru desfășurarea activității Consorțiului nu sunt grevate de sarcini, nu fac obiectul unui litigiu, nu sunt în procedură de executare silită și corespund scopului Consorțiului;
- Participantul se află în situațiile de excludere specificate în cadrul art. 6 din Schema de ajutor de minimis pentru sprijinirea Programului-pilot pentru dezvoltarea consorțiilor regionale pentru învățământ dual.
II. EVALUAREA DOSARELOR DE PARTICIPARE DECLARATE ELIGIBILE
Evaluarea dosarelor de participare declarate eligibile se face conform grilelor de evaluare anexate. Dosarele vor fi punctate de la 1 la 100 conform grilei. Vor fi declaraţi „admişi” participanţii care întrunesc un punctaj de cel puțin 50 de puncte. Vor fi declaraţi „respinşi” participanţii care nu întrunesc 50 de puncte. Vor fi declarați câştigători participanții „admis” in ordinea punctajului.
În cazul retragerii câştigătorului se va putea solicita pentru parteneriat următorul participant „admis” pe categoria vizată.
În caz de egalitate a punctajului participanţilor, departajarea se va face în ordine, pe baza următoarelor criterii:
- Numărul de elevi și/sau studenți sprijiniți;
- Gradul de fidelitate a operatorului economic în vederea respectării obligațiilor rezultate din Contractul de parteneriat pentru constituirea consorțiului pentru învățământ dual;
- Cuantumul contribuției proprii asumate în cadrul parteneriatului, susținerea parteneriatului pentru întreaga rută integrată profesională duală și prețul mediu de formare (în conformitate cu schema de ajutor de minimis).
9. ANUNŢAREA ŞI PUBLICAREA REZULTATELOR
Anunţarea rezultatelor procesului de evaluare şi selecţie a dosarelor individuale de participare se face în termen de maxim 2 zile lucrătoare de la data finală de depunere a dosarelor, prin publicarea acestora pe site-ul și la avizierul USAMVB.
10. SOLUŢIONAREA CONTESTAŢIILOR
Eventualele contestaţii se pot depune în termen de 2 (două) zile lucrătoare de la data comunicării rezultatelor şi vor fi soluţionate de către Comisia de contestaţii. Rezultatele definitive vor fi publicate pe site-ul și la avizierul USAMVB în termen de 2 zile lucrătoare de la data limită de depunere a contestațiilor.
11. INFORMAȚII SUPLIMENTARE
Informaţii suplimentare privind procedura de selecţie pot fi obţinute, de luni până vineri, în intervalul 09:00-16:00 pe e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
12. CALENDARUL PROCEDURII DE SELECȚIE
ACTIVITATEA |
PERIOADA DE DESFĂȘURARE |
Publicarea anunțului de selecție |
17.01.2023 |
Înscrierea dosarelor |
17.01.2023 - 30.01.2023, ora 16:00 |
Evaluarea dosarelor și publicarea rezultatelor |
30.01.2023-06.02.2023 |
Depunerea contestațiilor |
06.02.2023-07.02.2023, ora 16:00 |
Evaluarea contestațiilor |
07.02.2023 |
Afișarea rezultatelor finale |
08.02.2023, ora 16:00 |
De aici puteți descărca:
- Anunțul
- Metodologia
- Anexa 1 - Scrisoarea de intenție privind parteneriatul în cadrul Consorțiului
- Anexa 1s - Declarația de eligibilitate
- Anexa 2 - Declarația de fidelitate
- Anexa 3 - Declarația pe propria răspundere
- Anexa 4 - Declarația pe propria răspundere
- Anexa 8 - Mandat special/împuternicire specială pentru semnarea anumitor documente din Cererea de finanțare (dacă este cazul)